понеделник, 12 март 2018 г.

Пълнено пикантно пиле с картофи във фолио / Stuffed spicy chicken with potatoes


Такива хубави почивни дни се отвориха, че най-сетне "мрежата" остана празна и хората излязоха навън. След като и аз си намерих извинение да изляза още рано в събота, макар да нямах големи планове, но просто цялото ми тяло крещеше "слънце". И ето го и него, заедно с първите обещания за пролет, хубаво настроение и още повече светлина. И докато се усетим, ще дойде и Великден и пак ще се чудим какви софри ще слагаме, но засега е нещо като затишие пред буря и нека да си поотпочинем. 
В такива периоди е хубаво да имаме по-бързи и лесни вечери у дома, за да ни остава повече време за шетане навън. Знам, че всяка рецепта е полезна, а още по-полезна ще ви се стори тази, която направих с новото фолио на Fino. Едва ли има домакинство, което да не е ползвало продуктите им, а може би и сега имате у дома. Е, и аз съм така, затова и не ми бе никак трудно да се съглася да опитам новите им продукти и да споделя мнение. А то съвпада с рецептата и се изразява само в думите : "Впечатлена и очарована съм!"


Знаете, че често готвя с фолио, но едно от досадните му страни е, че залепва по хубавата кожа на месото и понякога може да развали фасона на цялото ястие.
Новото фолио на Fino 2 в 1 обаче e и също хартия за печене от едната страна, което го прави просто незаменимо. Идеално и за печене на картофи, тъй като те, колкото и да са лесни за готвене, доста често се случва да залепнат за тавата, така че страната с хартия за печене е идеална за това.
Като един истински авантюрист и изследовател реших да тествам теорията си като изпека с това магическо фолио цяло пълнено пиле върху легло от картофки.
Получи се чудесно, както може да видите от снимките. Установих и още една страна на продукта, която много ми хареса и това е, че тъй като е по-дебело, не се къса и може да сте сигурни, че едва ли ще ви се наложи да чистите тавата, а също може с лекота да преместите ястието от един съд в друг, без проблем! Какво повече?! Ето и самата рецепта:


Необходими продукти:
1 бр. пиле
5-6 чери домати
1 шепа крутони
1-2 скилидки чесън
3-4 големи картофа
2 с.л. масло
3 с.л. сладко-пикантен сос
подправки: сол, черен пипер, лют червен пипер, чубрица, див чесън сушен и др. по желание
олио
Още:
Fino - хартия за печене и алуминиево фолио 2в1

Като кажа бързо, значи наистина е бързо :) Нарязваме измитите картофи на шайби и ги редим в тавичка, в която сме сложили лист от фолио 2 в 1 на Fino, със страна - хартия за печене. Отгоре поръсваме от чубрицата, сушения див чесън и малко сол. Завършваме с една-две поръски олио върху тях.


Измитото пиле посоляваме с две щипки сол отвътре и пълним с няколко чери доматчета и шепа крутони, които имам винаги у дома, тъй като така употребявам стар хляб като ми остане. Много са трайни и са подходящи за всякакъв вид супа. И самите крутони овкусявам с подправки, в повечето случаи пикантни :) Прибавяме и пресования чесън.

                             

Слагаме пилето върху картофите и намазваме добре със соса. Сосът може да е всякакъв, какъвто имате, но е хубаво да съдържа захар, за да придобие пилето този красив карамелизиран цвят. Аз имах сладко-лют азиатски сос, но вие може да ползвате и сладко чили с манго или защо не сос барбекю.
Поръсвам отгоре щедро с червен лют пипер, черен пипер и сол и поставям няколко парченца масло.


Слагам още някое чери доматче в тавата и завивам хубаво с фолиото. Пъхам във фурната да се пече на 180 градуса до час.


Накрая само леко отвих фолиото за около две-три минути, колкото да хване коричката още повече цвят.


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

                                                         Усмихната седмица, приятели! 





Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

4 коментара:

  1. Люси,
    интересна идея за пълнеж с чери домати.Използвам и аз крутони и то често, защото така оползотворявам хлябът, който остава.Но подобно фолио 2 в 1 все още не съм ползвала макар,че наскоро Йоли го представи.Чудесно пиле с картофи се е получило.
    Поздрави и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лени! Отдавна не бях правила пълнено пиле, но е чудесно, ако искаш да приготвиш два вида гарнитура - една отвън, една отвътре :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  2. Леле, леле, какъв загар...
    Това пиле домашно ли е?
    Не попадам на вкусни...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Веселка :) Не е домашно, но благодаря :) Прегръдки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...